Publikationen

Titel Autoren Jahr Typ  
Modularization of Crowdfunding Services: Designing Disruptive Innovations in the Banking IndustryHaas, Philipp; Blohm, Ivo; Peters, ...2015Konferenzbeitrag
Einführung in die WirtschaftsinformatikLeimeister, Jan Marco2015Buch
Towards Successful Crowdsourcing Projects: Evaluating the Implementation of Governance MechanismsZogaj, Shkodran; Leicht, Niklas; Bl...2015Konferenzbeitrag
Neue Geschäftsfelder durch Crowdsourcing: Crowd-basierte Start-ups als Arbeitsmodell der ZukunftLeimeister, Jan Marco; Zogaj, Shkod...2015Buchbeitrag
Crowdsourcing in Software Development: A State-of-the-Art AnalysisLeicht, Niklas; Durward, David; Blo...2015Konferenzbeitrag
Crowdsourcing und Crowd Work - Neue Formen digitaler ArbeitLeimeister, Jan Marco; Zogaj, Shkod...2015Buchbeitrag
Neue Geschäfts- und Arbeitsformen mit Hilfe der CrowdLeimeister, Jan Marco; Zogaj, Shkod...2015Zeitungs- oder Magazinartikel
How Idea Creativity and Hedonic Value Influence Project Success in CrowdfundingSchulz, Moritz; Haas, Philipp; Schu...2015Konferenzbeitrag
Minding the Gap - An Expectation-Disconfirmation Approach to Reward-Based CrowdfundingGierczak, Michael; Englisch, Oliver...2015Konferenzbeitrag
Shine Bright like a Diamond - Exploring the Effects of Online-Product Presentation on Backing Behavior in Reward-based C...Gierczak, Michael; Nitze, Hans-Kris...2015Konferenzbeitrag
Crowdfunding: Outlining the New Era of FundraisingGierczak, Michael; Bretschneider, U...2015Buchbeitrag
Crowdwork - digitale Wertschöpfung in der Wolke: Grundlagen Formen und aktueller ForschungsstandLeimeister, Jan Marco; Zogaj, Shkod...2015Buchbeitrag
IT-enabled Product Innovation: Customer Motivation for Participating in Virtual Idea CommunitiesBretschneider, Ulrich; Leimeister, ...2015Zeitschriftenartikel
Not Only for Ideation But Also for Signaling: Incorporating User-Profile-Webpages into Virtual Ideas CommunitiesBretschneider, Ulrich; Ebel, Philip...2014Konferenzbeitrag
Crowdsourcing - Innovatives Wertschöpfungskonzept im Zeitalter der DigitalisierungLeimeister, Jan Marco; Zogaj, Shkod...2014Buchbeitrag
Digital services for consumersLeimeister, Jan Marco; Österle, Hu...2014Zeitschriftenartikel
Experimentelle Überprüfung des Effekts von Diversitätsüberzeugungen in Arbeitsteams auf innovative LeistungKissel, Dorothea; Ohly, Sandra; Ebe...2014Konferenzbeitrag
Pyramiding 2.0: Exaptation of the Pyramiding Approach to Recruit New Idea Contributors for a Virtual Ideas CompetitionEbel, Philipp; Bretschneider, Ulric...2014Konferenzbeitrag
Is all that Glitters Gold? Exploring The Effects of Perceived Risk on Backing Behavior in Reward-based CrowdfundingGierczak, Michael; Bretschneider, U...2014Konferenzbeitrag
An Empirical Taxonomy of Crowdfunding IntermediariesHaas, Philipp; Blohm, Ivo; Leimeist...2014Konferenzbeitrag